divendres, 16 d’octubre del 2009

Comunicació oral, escrita i digital (COED)

Avui dia 16/10/09 hem seguit amb els apunts sobre l'expressió oral. Hem començat pel punt sobre "L'ús de frases fetes i regranys explicant-los, per exemple, mitjançant rondalles, que avui en dia quasi bé no s'expliquen ja que les persones no tenim tant temps com abans arribant a la conclusió que els mestres n'hem de ser conscients i intentar inculcar-ho a l'escola.
Seguidament hem parlat sobre la importància de la morfosintaxi genuïna perquè s'ha de tenir clar les normes i criteris de la gramàtica i tenir-les clares per no confondre-les amb el castellà.
Després hem passat al tema de "L'ús correcte dels verbs", tenint en compte que aquests en català són molt irregulars i que per tant, s'ha de donar importància a la seva ortografia.
Per acabar la Lluïsa ens ha explicat quatre punts sobre l'expressió escrita : La correcció ortogràfia ja que és molt important i l'hem de dominar per escriure per exemple a la pissarra o notes als pares quan treballem, l'estructuració del text tenint en compte que abans d'escriure hem de pensar bé què escriure ( ordenar el pensament) i finalment com a cosa imprescindible REVISAR el text, la puntuació la qual es defineix com l'intent de gravar l'entonació en el text escrit de tal manera que per aplicar-la és imprescindible conèixer bé la funció de tots els signes i per últim la caligrafia i pulcritud en la presentació ja que una bona presentació i caligrafia influeixen molt en la correcció.

Finalment hem fet un exercici sobre les rondalles i realment en sabem molt poques així com tampoc no sabem títols de llibres de rondalles ni quasi cap autor. Això m'ha fet adonar que potser m'hagi d'informar més per no pedre aquestes historietes.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada