La classe de seminari ha començat amb la lectura de 5 min. de "Los pilares de la Tierra", llegit per l'Àngel. Ha estat tens i al no haver-hi molta puntuació, molts signes de puntuació, llegia ràpid i també se l'ha notat una mica nerviós al no estar acostumat a llegir en veu alta però el to, el volum i la postura eren les correctes. Seguidament m'ha tocat llegir un fragment del llibre "La reina de la casa" de Sophie Kinsella. M'han dit que al resumir de què anava el llibre al principi ha estat molt acertat, que el to ha agradat molt i la postura però he reconegut que m'he entrabancat amb algunes paraules a causa de la velocitat segurament.
Després, la Marta i la Eva han explicat l'actualitat educativa i per això ens han repartit un article que deia: "La segregación escolar será un problema de futuro en Catalunya". Ens hem qüestionat per què a les escoles concertades no hi ha tants immigrants i què es podria fer perquè aquests no forméssin guethos a les escoles públiques. Hem debatut una bona estona però hem arribat a la conclusió que el problema no estava a l'escola sinó en la situació per on es movien aquests ja que els immigrants que arriben, s'ajunten en barris de baix nivell econòmic on a la vegada també hi són altres immigrants i les escoles d'aquests barris són tot així i els d'aquí no hi volen anar.
Finalment hem parlat sobre la Setmana de pràctiques aprofundint en la Conferència "Fer de mestre" de l'Eulàlia Bosch.
Ha estat una classe molt profitosa, com sempre ja que te n'adones que, amb aquests grups reduïts pots arribar a participar, a donar la teva opinió i estar més atent que no pas en les classes de gran grup encara que també s'aprengui. És una altre manera d'enfocar els temes i dir el que penses i que tothom t'escolti i escoltar els que els altres diguin. Penso que l'actualitat educativa d'aquesta setmana ha estat molt interessant ja que hem pogut entrar en debat i a la vegada ha participat tothom. M'ha agradat.
“Me apeo del ‘hiperchurumbelismo’”
Fa 6 anys
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada