diumenge, 13 de desembre del 2009

COED dia 11 de desembre de 2009

Avui, la senyoreta Lluïsa, ha començat parlant una mica sobre com havia anat el semestre i sobre l'exàmen final.
Seguidament hem començat amb els últims exercicis de recitació. Ha començat l'Anna Illa amb un conte sobre els ratolins, els formatges i el sultà molt divertit. Seguidament en Rafa Moya amb "El pelegrí de Tossa", la Marta Juny amb el poema de "Lo pi de formentor", la Carlota Muntaner amb un conte anomenat "La meva escola", l'Alba Mayol amb "Atlàntida", de Jacint Verdaguer, l'Anna Llongueres amb un fragment de "Mirall trencat", la Sara López amb "Bora el mar" de Jacint Verdaguer també, la Eva Ladevesa amb la llegenda de Montesquiu, l'Aylén Marino amb un fragment de la cançó de Veritat o mentida de Lluís Llach ( sense cantar-la, la Núria Maldonado amb un conte anomenat "Construir ponts en lloc de tanques", en pere mussoll amb el conte de "Pere i el llop", la Paula Antonell amb la llegenda del Narcís i jo amb la llegenda de Huandoy i Huascaran de Perú.

El debat ha tractat sobre el nou calendari escolar. El grup que anaven a favor han estat la Carolina García com a capitana, l'Anna Español, l'Helena Vall, l'Eulàlia Palmero i la Clara Boix i en contra la Laura Sendín, la Linda Camacho, la Mireia González, la Sara López i l'Alejandro Ramos.

Reflexió:

Penso que les recitacions han estat molt bé però parlant per mi, penso que no ho he fet com m'esperava. He començat molt nerviosa i m'he equivocat. Pensava que no podria seguir i no sé com, he agafat el fil de la història, els nervis han desaparegut i per sort he pogut continuar amb la llegenda i acabar-la amb tranquil·litat.
El debat també ha estat interessant i cre que era l'últim que quedava per fer o dels últims. Tots els temes que s'han tret en els debats han estat importants i òviament importants per l'educació i la seva actualitat ja que ens ensenyen i ens mostren la realitat i què podem millorar o arreglar.

Aprofundiment:

JORDI CASABELLA
BARCELONA

La Conselleria d’Educació ha optado definitivamente por iniciar el curso escolar una semana antes de lo habitual, o sea el próximo 7 de septiembre, e interrumpir las clases a finales de febrero durante una semana, en el que constituye el primer tímido intento de reformar un calendario en el que la excesiva duración de las vacaciones estivales se considera perjudicial para la formación del alumno.
Paralelamente se suprimirá la jornada intensiva, no solo en las dos últimas semanas del curso, sino también en aquellas fechas en que se ha venido programando invariablemente, como el último día de clase antes de la pausa navideña. El día siguiente a la fiesta de Reyes dejará igualmente de ser festivo.

LA ORDEN / Educació prevé trasladar hoy el contenido de la orden de nuevo calendario al Consell Escolar de Catalunya, antes de proceder a su aprobación formal. Entre las novedades que afectan directamente al profesorado, el texto precisa que maestros y profesores tendrán que permanecer en los centros educativos públicos hasta el 7 de julio, una semana más que hasta ahora. La prolongación, que obedece a la necesidad de recuperar la semana festiva de febrero, se ha situado en julio para que los enseñantes puedan dedicarse a preparar la organización del curso entrante, puesto que cuando regresen al trabajo el primero de septiembre, la misma fecha que hasta ahora, dispondrán de menos tiempo para ello. No era posible situarla a finales de agosto porque el convenio colectivo del sector lo impide, arguyen fuentes de Educació.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada